29 Μαΐου 2010

Η νομαρχία Ανατ. Αττικής αρνείται να λειτουργήσει τις κατασκηνώσεις Αγίου Ανδρέα και Κερατέας. Μάχη για το παρόν και το μέλλον των κατασκηνώσεων ΑμεΑ. Η ανάλγητη απόφαση της νομαρχίας πρέπει άμεσα να ανακληθεί.

image Το κατασκηνωτικό πρόγραμμα ΑμεΑ αποτελεί ανάσα ζωής και κοινωνικοποίησης για χιλιάδες παιδιά με αναπηρία απ’ όλη την Ελλάδα. Με πρόσφατη απόφασή της (12 Απριλίου), η νομαρχία Ανατολικής Αττικής αποφάσισε να αποποιηθεί των ευθυνών οργάνωσης και λειτουργίας των κατασκηνώσεων Αγίου Ανδρέα και Κερατέας, που φιλοξενούν περίπου 1000 παιδιά με αναπηρία κάθε χρόνο. Η συγκεκριμένη απόφαση που πάρθηκε “στα μουλωχτά” συνιστά πράξη ακραίας πολιτικής ανευθυνότητας και κοινωνικής αναλγησίας.

Το ερώτημα που τίθεται είναι εαν η απόφαση κοινοποιήθηκε άμεσα στο υπουργείο υγείας που χρηματοδοτεί τις κατασκηνώσεις ΑμεΑ. Αν κοινοποιήθηκε, μερίδιο ευθύνης πιστώνεται και στο υπουργείο υγείας, που είτε την αγνόησε/προσπέρασε είτε την συγκάλυψε αναμένοντας το ... πλήρωμα του χρόνου αποκάλυψης, που πλέον έχει φτάσει. Οπως και να χει, ο κύριος αυτουργός της εγκληματικής παραβίασης του δικαιώματος χιλίων παιδιών με αναπηρία στις ολιγοήμερες διακοπές, εξ’ ορισμού είναι η νομαρχία Ανατολικής Αττικής που δεν δίστασε στην συγκεκριμένη περίπτωση να παραβιάσει τα απαραβίαστα!

Η αποκάλυψη της απόφασης του νομαρχιακού συμβουλίου της 12ης Απριλίου έγινε μόλις στις 25 Μαϊου, ξεσηκώνοντας κύμα αντιδράσεων και διαμαρτυριών από πλευράς πανελλήνιας ομοσπονδίας συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ΑμεΑ (ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ). Με σκληρότατη ανακοίνωσή της η ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ δηλώνει αποφασισμένη να προστατεύσει με κάθε τρόπο το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία στην ολιγοήμερη κατασκήνωση, εγκαλεί για οριακή αναλγησία αυτούς που αποφάσισαν να “δυναμιτίσουν” ένα πρόγραμμα που υλοποιείται εδώ και δεκαετίες με θυσίες και αγώνες, ενώ προαναγγέλλει και σειρά κινητοποιήσεων (αρχής γενομένης από δυναμική παρέμβαση στην προγραμματισμένη για Δευτέρα συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου) ώστε να ανακληθεί η απόφαση. Αλληλέγγυα στο πλευρό της ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ η εθνική συνομοσπονδία ΑμεΑ, χαρακτηρίζει την απόφαση της 12ης Απριλίου ως “καταστρατήγηση συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρία” και προειδοποιεί ότι θα προχωρήσει σε χρήση κάθε νόμιμου μέσου για την αποκατάσταση του δικαίου.

Το βέβαιον και το απεχθέστερον είναι ότι μετά από 26 χρόνια λειτουργίας (από το 1984) των κατασκηνώσεων ΑμεΑ Ανατολικής Αττικής, η απειλή ματαίωσης του δικαιώματος στην καλοκαιρινή ξεκούραση των παιδιών με αναπηρία του λεκανοπεδίου φαντάζει πιό ορατή από ποτέ. Τούτο διότι η (όποια) σχετική με την οργάνωση και λειτουργία των κατασκηνώσεων μεσ’ τα χρόνια τεχνογνωσία των υπαλλήλων και συνεργατών της νομαρχίας, είναι αδύνατον να “μεταβιβαστεί ” στον οποιονδήποτε άλλο φορέα αναλάβει την ευθύνη μόλις λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της φετινής κατασκηνωτικής περιόδου. “Στην πράξη, μοιάζουν να θέλουν να εξωθήσουν τις κατασκηνώσεις και το δικαίωμα στις διακοπές των παιδιών με αναπηρία σε αδιέξοδο” , αποτιμά οργισμένος ο νομαρχιακός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Δημοσθένης Μπαρούτας που στις 12 Απριλίου ήταν απών από το νομαρχιακό συμβούλιο διότι βρισκόταν στο νοσοκομείο.

Μένουμε λίγο στην περίπτωση του Δ. Μπαρούτα, διότι από την συζήτηση μαζί του προέκυψε κάτι πολύ ενδιαφέρον που επιβάλλεται να επισημανθεί. Ο κύριος Μπαρούτας, λοιπόν, ο οποίος ελέω νοσοκομείου δεν ήταν παρών στην κρίσιμη συνεδρίαση της 12ης Απριλίου, φέρεται να υπογράφει (με αριθμό 7) τα πρακτικά της! “Εν αγνοία μου, μέχρι σήμερα δεν ήξερα το παραμικρό για την συγκεκριμένη απόφαση”μας δηλώνει έκπληκτος μα και κατάπληκτος για το θράσος της μεθόδευσης . Εξίσου έκπληκτος και ο συνάδελφός του Δημήτρης Κωνσταντινίδης, δηλώνει κατηγορηματικά και την δική του άγνοια μιλώντας μας για “απόφαση μεθοδευμένη ώστε να περάσει απαρατήρητη και να μην ξεσηκώσει αντιδράσεις”. Η επικείμενη συνεδρίαση της ερχόμενης Δευτέρας, λοιπόν, δεν θα εξαντληθεί στην συζήτηση για αυτή καθεαυτή την ανάλγητη απόφαση, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει και τις απαραίτητες από πλευράς πλειοψηφίας εξηγήσεις για τις καταγγελθείσες μεθοδεύσεις απόκρυψής της. 

Το “δια ταύτα” : Το δικαίωμα των κατασκηνωτικών διακοπών για τα παιδιά με αναπηρία είναι αδιαπραγμάτευτο. Η απαράδεκτη απόφαση της νομαρχίας Ανατολικής Αττικής – ανεξαρτήτως των μεθοδεύσεων που υπήρξαν ώστε να περάσει όσο το δυνατόν πιό απαρατήρητη – πρέπει άμεσα να ανακληθεί. Και πρέπει να υπάρξει κατηγορηματική διαβεβαίωση όλων των εμπλεκομένων (τόσο της συγκεκριμένης νομαρχίας όσο και όλων των νομαρχιών που λειτουργούν κατασκηνώσεις ΑμεΑ, αλλά και του υπουργείου υγείας που χρηματοδοτεί), ότι ουδέποτε στο μέλλον θα υπάρξει κάτι αντίστοιχο, καλλιεργώντας σε παιδιά και γονείς φόβους και αγωνίες στα όρια της ματαίωσης. Οτιδήποτε άλλο στους “περίεργους” καιρούς μας δεν κρίνεται ως αρκετό.

enet.gr 28/5/2010

27 Μαΐου 2010

Αυτονομία EXPO στο εκθεσιακό κέντρο Περιστερίου 28-30 ΜΑΪΟΥ 2010.

image

Από Παρασκευή 28 ως την Κυριακή 30 Μαϊου η μη κερδοσκοπική εταιρία ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ διοργανώνει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά την μεγαλύτερη στην χώρα μας έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών για την αναπηρία και την αυτόνομη διαβίωση υπό τον τίτλο Autonomia EXPO. Φετινός τόπος διοργάνωσης είναι για πρώτη φορά (μέχρι πέρυσι η έκθεση φιλοξενείτο στο ΣΕΦ) το εκθεσιακό κέντρο Περιστερίου.

Η Autonomia EXPO είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση που έχει γίνει και γίνεται κάθε χρόνο τον Μάιο στο χώρο των ανθρώπων με αναπηρίες. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τη μεγάλη γιορτή για την αναπηρία, την αποκατάσταση, την ειδική εκπαίδευση, την υγεία, την ανεξάρτητη διαβίωση, την τεχνολογία, την αισθητική και τον πολιτισμό, που δημιουργήθηκε για να γίνεi στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, την Παρασκευή 28, το Σάββατο 29 και την Κυριακή 30 Μαΐου το 2010, αλλά και κάθε Μάιο, κάθε χρονιά. Η Autonomia EXPO δεν είναι απλώς μια έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών για την αναπηρία, την αποκατάσταση, την εκπαίδευση και την ανεξάρτητη διαβίωση.

Είναι μια έκθεση αυτής καθαυτής της αναπηρίας ως εμπειρίας, ως διαφοράς συνθηκών και όρων ζωής και μια έκθεση των προσπελάσιμων τρόπων ζωής από 70+ επιχειρήσεις και φορείς με χιλιάδες προϊόντα για τους ανθρώπους με αναπηρίες και με ειδικές καταναλωτικές ανάγκες. Όπως το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και το www.DISABLED.GR είναι διαθέσιμα 365 μέρες το χρόνο, έτσι και η Autonomia EXPO είναι διαθέσιμη 365 ημέρες τον χρόνο από το διαδίκτυο, και συγκεκριμένα στη διεύθυνση www.autonomiaexpo.org, με e-mail στο info@autonomiaexpo.org, και τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 210-8660556 και 2310-211915. Στόχος της Autonomia EXPO είναι να βάλει κάτω από την ίδια στέγη, έναν ολόκληρο κόσμο αναπηρίας, αποκατάστασης, ειδικής εκπαίδευσης, ανεξάρτητης διαβίωσης, τεχνολογίας, πολιτισμού, αισθητικής και τρόπου ζωής για να γνωριστεί και να επικοινωνήσει. Στόχος είναι να φέρει τον κόσμο κοντά! Στην Autonomia EXPO θα βρίσκονται όλες οι εφαρμογές της πιο πρόσφατης τεχνολογίας και τα πιο σύγχρονα επιτεύγματα ενός πολιτισμού στο πλαίσιο του οποίου η αναπηρία είναι οργανικό τμήμα δημιουργίας και ανάπτυξης.

Το http://www.autonomiaexpo.org/ είναι και ένα αναπηροκεντρικό site που υποστηρίζεται από δεκάδες αλλά sites τα οποία έχουν κάποιο πολύ σοβαρό ενδιαφέρον για την αναπηρία ή έχουν κάποια σοβαρή σχέση με την αναπηρία. Η Autonomia EXPO διοργανώνεται από το μεγαλύτερο σε κυκλοφορία περιοδικό, το περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, και το www.DISABLED.GR, που φιλοξενεί την μεγαλύτερη ψηφιακή κοινότητα ανθρώπων με αναπηρίες και είναι το δημοφιλέστερο site αναπηρίας στον κόσμο.

Η Autonomia EXPO είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών για την αναπηρία, την αποκατάσταση, την ειδική αγωγή και την ανεξάρτητη διαβίωση. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να γνωρίσουν οι άνθρωποι με αναπηρίες, οι γονείς των παιδιών με αναπηρίες, οι επαγγελματίες στο χώρο της ειδικής αγωγής, της αποκατάστασης, της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας, οι εργοθεραπευτές, οι φυσικοθεραπευτές, οι γιατροί αποκατάστασης, οι επιχειρηματίες, οι προνοιακές οργανώσεις, τα σωματεία και οι κατασκευαστές προϊόντων για την αναπηρία και την αποκατάσταση, τις νέες τεχνολογίες και τις υπηρεσίες που απευθύνονται στους ανθρώπους με αναπηρίες και στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Στην έκθεση Autonomia EXPO παρουσιάζεται το κοινωνικοποιημένο πρόσωπο της φιλικής και της υποστηρικτικής τεχνολογίας που μπορεί να πλαισιώσει τις περιορισμένες ικανότητες των ανθρώπων με αναπηρίες, ώστε αυτοί να εξομοιωθούν με τους ικανούς σωματικά. Βασικός στόχος της Autonomia EXPO είναι να παρουσιάσει την τεχνολογία ως ένα μεγάλο εξομοιωτή των ανθρώπων που ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας με τους ικανούς σωματικά, αλλά και να αναδείξει τους προσπελάσιμους τρόπους ζωής. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως περίπτερα θα έχουν όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις που εμπορεύονται προϊόντα και υπηρεσίες για τους ανθρώπους με αναπηρίες, την αποκατάσταση, την ειδική εκπαίδευση, την αναψυχή, την ανεξάρτητη διαβίωση κ.ά. και απευθύνονται στους καταναλωτές με αναπηρίες και με ειδικές καταναλωτικές ανάγκες.

Την Autonomia EXPO την επισκέπτονται χιλιάδες άνθρωποι με αναπηρίες, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, εκπαιδευτικοί, πληροφορικοί, επιχειρηματίες, μηχανικοί, ιδιοκτήτες καταστημάτων ορθοπεδικών, φοιτητές που σπουδάζουν σε σχολές που έχουν σχέση με την εκπαίδευση και την αποκατάσταση, αλλά και οποιοσδήποτε θέλει να ενημερωθεί για την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες και με ειδικές καταναλωτικές ανάγκες.

Γιατί να έρθετε στην Autonomia EXPO; Επειδή μόνο στην Autonomia EXPO θα έχετε την ευκαιρία να δείτε συγκεντρωμένα όλα τα προϊόντα που απευθύνονται στους ανθρώπους με αναπηρίες και στους επαγγελματίες στους τομείς της αποκατάστασης, της ειδικής αγωγής, της κοινωνικής πρόνοιας και της ανεξάρτητης διαβίωσης, ακόμη και εκείνα τα προϊόντα που είναι υπερβολικά εξειδικευμένα, όπως για παράδειγμα ειδικά αναπηρικά καθίσματα που οδηγούνται με το σαγόνι ή με την αναπνοή ή με την αφή, προσαρμοσμένους ηλεκτρονικούς υπολογιστές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με το κεφάλι, την αναπνοή, την αφή, το πόδι, την ομιλία. Ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ομιλούντα συστήματα πληροφορικής μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τυφλούς και ανθρώπους με μειωμένη ή περιορισμένη όραση. Όλα αυτά τα συστήματα θα βρίσκονται συγκεντρωμένα στην Ελλάδα μόνο για την έκθεση Autonomia EXPO.

Η Autonomia EXPO είναι μια δημιουργική συνάντηση ανθρώπων που έχουν ένα σοβαρό ενδιαφέρον για την αναπηρία ως εμπειρία και ως διαφορά συνθηκών και όρων ζωής. Η Autonomia EXPO φέρνει τον κόσμο κοντά για να επικοινωνήσει δημιουργικά και για να γνωρίσει μια άλλη αναπηρία, που τολμά να είναι κομψή, δημιουργική, αναπτυξιακή, και πάνω απ’ όλα, θελκτική. Ραντεβού στις 28, 29 & 30 Μαΐου 2010, στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου! Μπορείτε φτάσετε οδικώς με το δικό σας αυτοκίνητο ή με τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αναλυτικές πληροφορίες που αφορούν στην πρόσβαση θα βρείτε στο www.autonomiaexpo.org.

Πηγή: enet.gr (Επί Ίσοις Όροις)

26 Μαΐου 2010

Παγκόσμιο παραολυμπιακό κύπελλο στο Μάντσεστερ Τέσσερις Έλληνες αθλητές διεκδικούν την διάκριση Οι αγώνες λήγουν 1 Ιουνίου

image

Το παγκόσμιο παραολυμπιακό κύπελλο (BT Paralympic World Cup) φέτος πραγματοποιείται στο Μάντσεστερ της Αγγλίας από 23 Μαϊου ως 1 Ιουνίου 2010.

Πρόκειται για ένα σημαντικότατο αθλητικό ραντεβού κορυφαίων παραολυμπιακών αθλητών από όλο τον κόσμο, που μετρούν τις δυνάμεις τους δύο χρόνια πριν το κορυφαίο ραντεβού των παραολυμπιακών αγώνων που θα διεξαχθούν στο Λονδίνο.

Ολίγοι αλλά εκλεκτοί αποτελούν την ελληνική αποστολή, τρεις στα αθλήματα του στίβου και ένας κολυμβητής. Συγκεκριμένα, στον στίβο δίνουν αγωνιστικό παρών οι αθλητές Παππάς Γεώργιος (δισκοβολία, κατηγορία F44), Φυλαχτός Μαρίνος (δισκοβολία, κατηγορία F44) και η Κατζά Παρασκευή (100m, 200m, κατηγορία T11), ενώ την ελληνική κολύμβηση εκπροσωπεί ο Τσότρας Νικόλαος (50 πεταλούδα, κατηγορία S7), που “πέφτει στην πισίνα”την Παρασκευή 30 Μαΐου με υψηλές πιθανότητες διάκρισης.

enet.gr, Τρίτη 25 Μαΐου 2010

20 Μαΐου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥ.ΡΙΖ.Α κ. ΦΩΤΗ ΚΟΥΒΕΛΗ ΣΤΟ SITE ΓΙΑ ΤΑ Α.ΜΕ.Α ΕΠΙ ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ (19/5/2010).

imageΟ κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ σε μιά συνέντευξη εφ' ολης της ύλης γιά θέματα αναπηρίας

Φ. Κουβέλης: «Αναγκαιότητα των καιρών η ενεργός συμμετοχή των ΑμεΑ»

Η αριστερά καλείται να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ δημόσιας πολιτικής και κοινωνικής συνείδησης

“Εκείνο για το οποίο χρειάζεται να αγωνιστεί η αριστερά στις μέρες μας είναι για να γεφυρωθεί το υφιστάμενο χάσμα μεταξύ δημόσιας πολιτικής και κοινωνικής συνείδησης”: Τάδε έφη Φώτης Κουβέλης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, σε εκτενέστατη συνέντευξή του σχετική με τα βασικά θέματα πολιτικής που αφορούν τους ανθρώπους με αναπηρία.

Η παραπάνω φράση – κλειδί του Φ. Κουβέλη συμπυκνώνει το “δια ταύτα” της πολιτικής του πρότασης για τα θέματα πολιτικής που αφορούν τους ΑμεΑ. “Τα ΑμεΑ στην Ελλάδα βιώνουν καθημερινά τον αποκλεισμό” επισημαίνει σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι “ για την επίλυση των προβλημάτων τους, είναι αναγκαία η ενεργός συμμετοχή των αναπήρων στην οργανωμένη δράση”.

Η συνέντευξη του Φ. Κουβέλη είναι ενταγμένη σε μιά σειρά συνεντεύξεων προβεβλημένων πολιτικών στελεχών , που θα παρουσιάσουν μέσω της στήλης τις απόψεις και προτάσεις τους για τα θέματα αναπηρίας. Κριτήριο επιλογής των συνεντευξιαζόμενων είναι η επάρκεια γνώσεων και παρεμβάσεων μεσ’ τα χρόνια. 

ΕΡ : Προνοιακά ιδρύματα/φορείς. Η κάλυψη των προϋπολογισμών λειτουργίας έχει εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια σε μιά υπόθεση άκρως προβληματική, σχεδόν αδιέξοδη. Υπάρχει στην σκέψη σας κάποια πρόταση/σχέδιο διεξόδου που θα δώσει τέλος στην χρόνια υπολειτουργία;

ΑΠ : Η πολιτική που εφαρμόστηκε, οδήγησε τον δημόσιο τομέα της υγείας στην απαξίωση και μετέτρεψε την υγεία και την πρόνοια από κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα σε εμπόρευμα εγκαταλελειμμένο στις κερδοσκοπικές επιδιώξεις του ιδιωτικού τομέα. Η επίσκεψη του κλιμακίου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο Υπουργείο Υγείας, προϊδεάζει για την εφαρμογή, σε αυτόν τον ιδιαίτερα ευαίσθητο κοινωνικό τομέα, ακόμα σκληρότερης νεοφιλελεύθερης πολιτικής, όπως ακριβώς συνέβη σε όσες χώρες αναμίχθηκε. Η πρόνοια είναι κοινωνικό αγαθό που πρέπει να παρέχεται από το κράτος δωρεάν και σε υψηλή ποιότητα. Μια πολιτεία που θέλει να αποκαλείται δημοκρατική, οφείλει να προσφέρει ίσες ευκαιρίες στην υγεία και την εκπαίδευση σε όλους τους πολίτες, βοηθώντας να αναπτύξουν τις δυνάμεις τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να ανακουφίζει τις οικογένειες με μέλη που έχουν προβλήματα υγείας.

ΕΡ : Επί του ιδίου θέματος, η θέση της αριστεράς (σε όλες τις εκφάνσεις της) εστιάζει στην ανάγκη κατοχύρωσης του δημόσιου χαρακτήρα των προνοιακών υπηρεσιών και στην διεκδίκηση υψηλότερης δημόσιας χρηματοδότησης. Σχολιάστε.

ΑΠ : Θέση μας, για την οποία αγωνιζόμαστε εδώ και χρόνια, είναι η πλήρης, ισότιμη, υψηλού επιπέδου δωρεάν κάλυψη όλων των αναγκών από το δημόσιο σύστημα Υγείας και Πρόνοιας, με αύξηση των δημοσίων δαπανών στο 5,5% του ΑΕΠ.Οι δημόσιες μονάδες υπολειτουργούν. Θα προσέθετα ότι υποβαθμίζονται. Ότι εντείνονται οι ανισότητες ανάμεσα στο κέντρο και την περιφέρεια. Ότι οι πολίτες αναγκάζονται να βάζουν όλο και βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για φάρμακα, νοσήλια, εξετάσεις. Από τη σημερινή κατάσταση σημαντικής έλλειψης υποδομών πρέπει να περάσουμε σε μια κατάσταση επάρκειας υποδομών μέσω της δημιουργίας νέων, καθώς και αναβάθμισης και πλήρους αξιοποίησης των ήδη υπαρχουσών. Δεν συμφωνούμε με τις πολλαπλές και επισφαλείς εργασιακές σχέσεις, διεκδικούμε σταθερές, μόνιμες και καλά αμειβόμενες θέσεις και ζητάμε ενιαίο τρόπο χρηματοδότησης, σχεδιασμού και παροχής υπηρεσιών.

ΕΡ : Προσβασιμότητα : Οι παρεμβάσεις αποκατάστασής της σε ότι αφορά κυρίως το δημόσιο δομημένο περιβάλλον, διαχρονικά επικοινωνούνται από τους αναπηρικούς φορείς ως επιλογή αποκατάστασης του παραβιασθέντος σε βάρος των ΑμεΑ δικαίου. Αυτό είναι το όριο της επιχειρηματολογίας, δεν υπάρχει η παραμικρή διασύνδεση της προσβασιμότητας με στόχους και πολιτικές αναπτυξιακές. Υπάρχει έδαφος για μιά τέτοια διασύνδεση;

ΑΠ : Τα ΑμεΑ, αν και ισότιμοι πολίτες αυτής της χώρας, βρίσκονται αντιμέτωποι στις καθημερινές τους δραστηριότητες στο δημόσιο περιβάλλον με ανυπέρβλητα εμπόδια. Δεν έχει λυθεί ακόμη λ.χ. το πρόβλημα της ανεμπόδιστης κινητικότητάς τους στους κοινόχρηστους χώρους, η προσβασιμότητά τους στους χώρους συνάθροισης κοινού, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας. Δεδομένης της έλλειψης υποδομών είναι λογικό το βάρος της δράσης των αναπηρικών φορέων να πέφτει στην επίλυση του ζητήματος της απρόσκοπτης κινητικότητας των ΑμεΑ. Πέρα απ’ αυτό, έχετε δίκιο υποστηρίζοντας ότι πρέπει να πάμε και παραπέρα. Όταν στα άτομα με αναπηρία δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν και να οδηγούν τη διαδικασία της ανάπτυξης, ανοίγονται νέοι ορίζοντες στο σύνολο της κοινωνίας. Η συμμετοχή τους δημιουργεί ευκαιρίες για όλους, ανάπηρους και μη. Επομένως το να θέτουμε τα άτομα με αναπηρία και τις κοινότητές τους στο επίκεντρο των προσπαθειών μας είναι ένας δοκιμασμένος τρόπος προώθησης αναπτυξιακών πολιτικών και στόχων.

ΕΡ : Αποκατάσταση : Διάσπαρτα ανά την χώρα κτίρια που έχουν εδώ και μιά δεκαετία βαπτιστεί Κέντρα Αποκατάστασης, άπαντα υπολειτουργούν/φυτοζωούν. Τα περί δημιουργίας/ εφαρμογής πανελλαδικού δικτύου υπηρεσιών αποκατάστασης που συνόδευσαν την δημιουργία τους, ηχούν πλέον ως κακόγουστο ανέκδοτο. Γιατί αστόχησαν οι συγκεκριμένες πολιτικές, υπάρχει πλέον περιθώριο να επαναενεργοποιηθούν;

ΑΠ : H λειτουργία των κέντρων αποκατάστασης θα έπρεπε να προσφέρει σημαντικό έργο κοινωνικής υποστήριξης σε διάφορα επίπεδα της καθημερινής ζωής των ΑμεΑ (απασχόληση, αυτόνομη διαβίωση, άθληση, κ.α.). Δυστυχώς, τα κέντρα αυτά εξαρχής αντιμετώπισαν σωρεία προβλημάτων, καθώς η λειτουργία τους στηρίχθηκε στα προγράμματα stage, προκαλώντας δυσλειτουργίες στις μονάδες και εργασιακή ανασφάλεια στους εργαζόμενους. Τα κέντρα αποκατάστασης δεν στελεχώνεται με εξειδικευμένο προσωπικό, όπως ψυχολόγοι, ιατροί με ειδίκευση στην παιδοψυχιατρική, παιδαγωγοί Ειδικής Αγωγής, φυσίατροι, λογοθεραπευτές, νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, επισκέπτες Υγείας, ειδικοί στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τη λειτουργία των Κέντρων δεν υφίσταται, ενώ η χρηματοδότησή τους είναι ανεπαρκής. Συνάγεται από τα παραπάνω ότι η πολιτεία ουδέποτε στήριξε τα κέντρα με αποτέλεσμα τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση. Είναι, επομένως, υποχρέωση να στραφεί το πολιτικό ενδιαφέρον στα κέντρα αποκατάστασης και να υπάρξει αποδέσμευση από πολιτικές επιλογές που οδήγησαν το θεσμό στην απαξίωση.

ΕΡ : Εκπαίδευση : Έχει δημιουργήσει αρνητική εντύπωση στους εμπλεκόμενους με το υποσύστημα της ειδικής αγωγής/ εκπαίδευσης, ότι σε όλες τις περί παιδείας πολιτικές συζητήσεις των τελευταίων χρόνων η ειδική αγωγή εξαιρείται. Η υπάρχουσα πολιτική κουλτούρα δεν την αντιλαμβάνεται ως αναπόσπαστο κομμάτι του γενικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Σχολιάστε.

ΑΠ : Το υπουργείο Παιδείας αρνείται να εφαρμόσει ακόμα και τους ισχύοντες νόμους. Προ μηνών μελέτησα την ετήσια έκθεση που κατέθεσε στη Βουλή η Εθνική Συνομοσπονδία ΑμεΑ. Καταγράφονται σοβαρές διακρίσεις σε βάρος των ΑμεΑ. Παρά την περί του αντιθέτου ρητορική των εκάστοτε κυβερνήσεων καταγράφεται πλήρης αδυναμία υλοποίησης εγκεκριμένης παράλληλης στήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είτε λόγω ανεπαρκούς χρηματοδότησης είτε λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Και είναι εντελώς απαράδεκτο ότι τα 412 από τα 510 τμήματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στα γενικά σχολεία στεγάζονται σε αίθουσες παντελώς ακατάλληλες και στερούνται τον απαραίτητο εξοπλισμό.

ΕΡ : Συνολικά, τα βήματα που έχουν γίνει στην χώρα για την υποστήριξη θεμελιωδών δικαιωμάτων των ΑμεΑ είναι μάλλον μικρά, παρά την περί του αντιθέτου διάχυτη ρητορεία. Αν συμφωνείτε, θέλουμε την εξήγησή σας.

ΑΠ : Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει μια κοινωνία τις πλέον ευάλωτες ομάδες δεν μπορεί παρά να είναι ενδεικτικός του πραγματικού επιπέδου ανάπτυξης, ωρίμανσης, παιδείας και ευαισθησίας που διαθέτει. Στην Ελλάδα, ζούμε σε μία κοινωνία όπου τα άτομα με αναπηρία βιώνουν καθημερινά τον αποκλεισμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ατόμων με αναπηρία στη σημερινή Ελλάδα είναι ο λανθάνων ή και ο ανοικτός ρατσισμός που αντιμετωπίζουν από την υπόλοιπη κοινωνία και που εκφράζεται από τον κοινωνικό στιγματισμό και την αποστροφή, την αδυναμία εύρεσης εργασίας και τις προνοιακές ανεπάρκειες.

Το πρόβλημα σαφώς εντείνεται από τη χρόνια κυβερνητική αδιαφορία και νομοθετική απραξία για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία. Η ανεργία στους ΑμεΑ ανέρχεται σε 85%, ενώ οι νέοι με αναπηρία που δεν συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία φτάνουν το 90%. Οι άνθρωποι με αναπηρίες, ανεξαρτήτως από το αν είναι ικανοί ή λιγότερο ικανοί να εργασθούν, έχουν το δικαίωμα να είναι οικονομικά αυτοδύναμοι και να μην εξαρτώνται οικονομικά από γονείς, οικογένεια, φιλανθρωπικά σωματεία κτλ. Οι συντάξεις, οι χαριστικές ρυθμίσεις και οι φορολογικές απαλλαγές από μόνες τους δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους, ούτε συμβάλλουν στην απελευθέρωση των ανθρώπων με αναπηρίες από την οικονομική εξάρτηση και εκμετάλλευση. Γι’ αυτό, είναι αναγκαία η ενεργή συμμετοχή των αναπήρων στην οργανωμένη δράση για την επίλυση των προβλημάτων τους.

ΕΡ : ΣΥΡΙΖΑ και θέματα αναπηρίας. Ανεπαρκής ή όχι η επεξεργασία των θεμάτων και η πολιτική δράση. Που εντοπίζετε πιθανόν αδυναμίες και τι προτείνετε;

ΑΠ : Έχω σταθερό το ενδιαφέρον και την ευαισθησία γιατα θέματα των ΑμεΑ και, όσον αφορά την κοινοβουλευτική μας ομάδα, σε συνεχή συνεργασία και διαβούλευση με τους φορείς και τις οργανώσεις ΑμεΑ, έχουμε αναδείξει κατ’ επανάληψη τα προβλήματά τους, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ζητώντας τη λήψη ειδικών μέτρων προστασίας, κοινωνική σύνταξη, το δικαίωμα του επιδόματος αναπηρίας και για τους συνταξιούχους γήρατος, εφ΄ όσον μετά τη συνταξιοδότησή τους γίνουν ανάπηροι, τη δημιουργία μητρώου αναπήρων και τη χορήγηση κάρτας αναπήρων, τη δημιουργία κέντρων φυσικής - ιατρικής αποκατάστασης, επαγγελματικής κατάρτισης και ένταξης στην αγορά εργασίας κ.ά.

ΕΡ : Η αριστερά των κινημάτων όπως αυτοπροσδιορίζεται μοιάζει να έχει σχετικά μειωμένη επιρροή στο αναπηρικό κίνημα που αν μη τι άλλο με κριτήρια ποσοτικά δεν είναι αμελητέο. Σχολιάστε.

ΑΠ : Η δική μας αριστερά στέκεται πάντοτε αρωγός και συμμέτοχος τόσο στο διεκδικητικό πλαίσιο όσο και στην ευρύτερη προσπάθεια του αναπηρικού κινήματος για βελτίωση της θέσης του στην ελληνική κοινωνία. Εμείς θέλουμε το άτομο με αναπηρία κοινωνό και συμμέτοχο σε όλα τα δρώμενα. Στην τρέχουσα φάση, εκείνο για το οποίο ίσως περισσότερο απ’ όλα χρειάζεται να αγωνιστεί και η αριστερά είναι το υφιστάμενο χάσμα μεταξύ δημόσιας πολιτικής και κοινωνικής συνείδησης. Η άρση των προκαταλήψεων και του κοινωνικού αποκλεισμού, η μη καταστρατήγηση των δικαιωμάτων, η κοινωνική ενσωμάτωση, είναι εκκρεμή προβλήματα, για την επίλυση των οποίων πρέπει η Αριστερά να αγωνισθεί, πιο επίμονα και πιο συστηματικά.

18 Μαΐου 2010

Αρθρο το άρθρο, ενότητα την ενότητα. Οι διατάξεις του υπό διαβούλευση ασφαλιστικού για τα ΑμεΑ.

Τις παρουσιάζει το μέλος της Παρέμβασης Αναπήρων Πολιτών Κώστας Θεοδωρόπουλος

image

Μια εκτενή χρηστική παρουσίαση σχετική με το πως προτείνεται/διαμορφώνεται ο νέος ασφαλιστικός χάρτης για τα άτομα με αναπηρία , επιμελήθηκε και παρουσιάζει μέσω της σελίδας το μέλος της Παρέμβασης Αναπήρων Πολιτών Κώστας Θεοδωρόπουλος. Η παρουσίαση του Κ. Θεοδωρόπουλου καλύπτει όλη την γκάμα των ρυθμίσεων του δοθέντος προς διαβούλευση ασφαλιστικού νομοσχεδίου.

Αποτελεί, συνεπώς, ένα εργαλείο κατανόησης των κυβερνητικών προθέσεων και στόχων σε ότι αφορά το ασφαλιστικό μέλλον των Ελλήνων πολιτών με αναπηρία, κάτι παραπάνω από χρήσιμο.

“Το ασφαλιστικό σύστημα και ο τρόπος της εξέλιξης του είναι ένα κομβικό ζήτημα για τα άτομα με αναπηρία.” εξηγεί εισαγωγικά ο Κ. Θεοδωρόπουλος, “αφενός γιατί αυτά χρησιμοποιούν περισσότερο τις υπηρεσίες του και αφετέρου επειδή το ασφαλιστικό σύστημα θα μπορούσε και θα όφειλε να συμβάλλει στην δημιουργία των απαραίτητων κοινωνικών υποδομών (υπηρεσίες υγείας και αποκατάστασης, παροχές, τεχνικά βοηθήματα κ.α.) που πρακτικώς αυξάνουν την αγοραστική δύναμη των ΑμεΑ και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους”. 

Προχωρώντας , ακολούθως, στην ανά ενότητα παρουσίαση των προβλέψεων του δοθέντος προς διαβούλευση ο Κ. Θεοδωρόπουλος γράφει : 

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Με το άρθρο 1 ορίζεται η σύνταξη που χωρίζεται σε δύο μέρη.

Α. Την βασική σύνταξη που παρέχεται από το κράτος.

Β. Την αναλογική σύνταξη η οποία αναλογεί στις εισφορές του ασφαλισμένου στον εργασιακό του βίο.

Η πλήρης εφαρμογή με την καταβολή της βασικής και της αναλογικής σύνταξης έχει εφαρμογή από την 01/01/2018 ,ενώ προβλέπεται ειδικό μεταβατικό καθεστώς συνταξιοδότησης με μεικτό σύστημα υπολογισμού για το διάστημα 01/01/2013 έως τις 31/12/2017. Η αναλογική σύνταξη ορίζεται σε 360 ευρώ και θα αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με τον δείκτη καταναλωτή και την εξέλιξη των πόρων του συστήματος με υπουργικές αποφάσεις των Υπουργών εργασίας και κοινωνικών ασφαλίσεων και του Υπουργού οικονομικών.

ΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος έχει ποσοστό αναπηρίας 67 έως 79.99% λαμβάνει το 75% της βασικής σύνταξης. Για αυτή την κατηγορία η βασική σύνταξη θα ανέρχεται σε 270 ευρώ, ενώ οι ασφαλισμένοι με ποσοστό 50 έως 66.99% θα λαμβάνουν το 50% της βασικής σύνταξης (180 ευρώ). Ολόκληρη την βασική σύνταξη θα λαμβάνουν όσοι συνταξιοδοτούνται με τις διατάξεις του Ν 612/1977. Όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. 3 για ασφαλισμένους με αναπηρία τουλάχιστον με 15 έτη ασφάλισης, το άθροισμα της βασικής και της αναλογικής σύνταξης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 15 ημερομίσθια. 

ΣΥΝΤΑΞΗ ΛΟΓΩ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο άρθρο 13 υπάρχει πρόβλεψη για την σύνταξη λόγω θανάτου . Συγκεκριμένα, όταν ο επιζών δικαιούχος είναι άτομο με αναπηρία προβλέπετια ότι θα λαμβάνει το 100% της σύνταξης του αποβιόσαντος για όσο διάστημα διαρκεί η αναπηρία του. 

ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ Στο άρθρο 39 του δοθέντος προς διαβούλευση ασφαλιστικού, γίνεται διαχωρισμός των παροχών του συστήματος σε ασφαλιστικές και προνοιακές. Έτσι ως προνοιακές παροχές θεωρούνται το επίδομα απολύτου αναπηρίας, το εξωιδρυματικό επίδομα και το επίδομα τυφλότητος όπως αυτά ορίζονται στον Ν 11/40/1981. Ωστόσο το επίδομα απολύτου αναπηρίας για τους σημερινούς και μελλοντικούς ασφαλισμένους υπολογίζεται με τις διατάξεις του άρ.30 Παρ.2 του Ν 2084/1992. Σύμφωνα με αυτή την διάταξη το σήμερα αντιστοιχούν ποσό είναι 176 ευρώ. 

ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ

Με το άρθρο 38 καθιερώνεται η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων η οποία καταβάλλεται από τις κύριες συντάξεις . Ξεκινά από τα 1400 ευρώ και κλιμακώνεται ως εξής: 1401 έως 1700 ποσοστό 3%. 1701 έως 2300 ποσοστό 5%. 2301 έως 2900 ποσοστό 7% , ενώ τέλος για συντάξεις 2901 ευρώ και πάνω ποσοστό 9%. Πρόκειται πρακτικώς για ένα νέου τύπου ΛΑΦΚΑ . Διευκρινίζουμε πως με το παρόν νομοσχέδιο δεν προβλέπεται εξαίρεση των ατόμων με αναπηρία όπως είχε συμβεί για τον ΛΑΦΚΑ στο παρελθόν με τον Ν 2084/1992. 

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ

Με τα άρθρα 6 έως και 9 γίνονται οι ακόλουθες ρυθμίσεις.

Α. Συγκροτείται μητρώο ασφαλισμένων με αναπηρία και ιδρύεται για αυτό τον σκοπό κέντρο πιστοποίησης της αναπηρίας στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ.

Β. Επανασυστήνονται όλες οι υγειονομικές επιτροπές σε περιφερειακό επίπεδο ενώ καταργείται η ανώτατη στρατιωτική υγειονομική επιτροπή. Όλοι πλέον οι ασφαλισμένοι θα εξετάζονται από αυτές τις επιτροπές.

Γ. Καθιερώνονται διαδικασίες αξιολόγησης των μελών τους και η συμμετοχή σε αυτές γίνεται με δημόσια κλήρωση.

Δ. Καταρτίζεται νέος κανονισμός εκτίμησης της αναπηρίας και του βαθμού της από ειδική επιστημονική επιτροπή.

Ε. Θεσμοθετείται η ασφάλιση της αναπηρίας ως προϋπάρχουσας κατάστασης. Βάσει της κοινής πολιτικής λογικής αυτή η ρύθμιση μοιάζει να ανταποκρίνεται σε μελλοντικό ενδεχόμενο εισόδου των ιδιωτικών ασφαλιστικών στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, καθιστώντας δυνατή την ασφάλιση των ατόμων με αναπηρία.

Στ. Προβλέπεται στις πιο πάνω διαδικασίες να συμμετέχει εκπρόσωπος της Εθνικής συνομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία.

Στον επίλογο της παρουσίασής του ο Κ. Θεοδωρόπουλος, αποδίδει την κατεύθυνση του ασφαλιστικού συστήματος στην χώρα μας που το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο πρακτικώς υποδηλώνει:

Το παρόν νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στην γενικότερη τάση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στον ευρωπαϊκό χώρο. Τάση που αποβλέπει στην μείωση της δημόσιας δαπάνης με αναδιανομή των υπαρχόντων πόρων . Υποχωρούν πλέον τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής αλληλεγγύης και του κοινωνικού ρόλου της ασφάλισης με εφαλτήριο την δημοσιονομική συγκυρία. Η προσφυγή της χώρας μας στο ΔΝΤ και στον μηχανισμό Στήριξης με την εφαρμογή των πρόσφατων μέτρων είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την μείωση των συντάξεων κατά 15% χωρίς να συνυπολογίζουμε την πτώση της αγοραστικής τους δύναμης από την αύξηση της έμμεσης φορολογίας.

Η μελλοντική εφαρμογή της αναλογικής σύνταξης σε συνδυασμό με τους συντελεστές αναπλήρωσης θα έχει ως αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη μείωση των συντάξεων που θα φτάνει και το 20%. Ενα παράδειγμα αυτής της τάσης αποτελεί το επίδομα απόλυτης αναπηρίας. Για τους ασφαλισμένους έως τις 31/12/1992 ανέρχοταν κατά μέσο όρο στα 320 ευρώ. Σήμερα αυτό πλέον περιορίζεται στα 176 ευρώ. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους.

enet.gr 14/5/2010

16 Μαΐου 2010

Ημερίδα 17 Μαΐου 2010: «Άτομα με Αναπηρία και κοινωνικός αποκλεισμός. Κεντρικός σχεδιασμός και Συμμετοχή για μια αποτελεσματική στρατηγική ενσωμάτωσης»

image

Η Επιστημονική Εταιρεία για την Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη (ΕΠ.Ε.Κ.Σ.Αhttp://www.epeksa.gr/) διοργανώνει ημερίδα με τίτλο «Άτομα με Αναπηρία και κοινωνικός αποκλεισμός. Κεντρικός σχεδιασμός και Συμμετοχή για μια αποτελεσματική στρατηγική ενσωμάτωσης», τη Δευτέρα 17 Μαΐου 2010 στο Ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ (Πανεπιστημίου 52, Αθήνα), ώρα 09:30-14:00.

Η ημερίδα διοργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «PROGRESS – συνεργασία για μια συνεκτική κοινωνία» και συμμετέχουν ομιλητές από διάφορους χώρους της κοινωνικής και πολιτικής ζωής της χώρας.

Η πρόσκληση και το πλήρες πρόγραμμα της ημερίδας βρίσκονται στους ακόλουθους συνδέσμους:

Πρόσκληση ημερίδας Πρόγραμμα ημερίδας

13 Μαΐου 2010

Το παράδειγμα δίνουν οι αγώνες στον δήμο Ελληνικού Παραλίες ελεύθερες σημαίνει παραλίες προσβάσιμες σε όλους Θα υιοθετήσετε το μοντέλο κύριε πρωθυπουργέ;

image Οι προσπάθειες απελευθέρωσης του νοτιοανατολικού παραλιακού μετώπου της Αττικής από τους “επιχειρηματίες” καταπατητές, βίωσαν την κορυφαία στιγμή τους στην προ τριετίας απεργία πείνας του δημάρχου Ελληνικού Χ. Κορτζίδη, που ενέπνευσε ένα ολόκληρο κίνημα συμπαράστασης και συμμετοχής εκατοντάδων πολιτών στον απελευθερωτικό αγώνα.

Η ελεύθερη παραλία του Ελληνικού αποτελεί το ενεργό αντίκρυσμα, αλλά και τον διαρκή τίτλο τιμής του πολύμηνου αγώνα, εξ’ ου και η περηφάνεια στα πρόσωπα των χιλιάδων που κάθε καλοκαίρι γεύονται τις χαρές της. Ανάμεσά τους και εκατοντάδες άνθρωποι με αναπηρία, διότι εκτός από ελεύθερη η παραλία είναι και προσβάσιμη.

Η δημιουργία υποδομών προσβασιμότητας στην παραλία Ελληνικού έγινε με την αρωγή του ειδικού εμπειρογνώμονα Γερ. Πόλη, με την μεγαλύτερη δυνατή επιμέλεια και αξιοπιστία και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Δεκάδες εθελοντικές εργατοώρες έκαναν πράξη το όραμα μιάς παραλίας που δίνει την δυνατότητα σε όλους ανεμπόδιστα να γεύονται την ελευθερία της. “Δε νοείται παραλία ελεύθερη αν δεν είναι και προσβάσιμη στους συμπολίτες με κινητικά προβλήματα” μας έλεγε τότε με πάθος η Φ. Κορτζίδη σύζυγος του δημάρχου και είχε κάτι παραπάνω από δίκιο.

Διότι, καταρχάς, σε μεγάλο βαθμό το “απροσπέλαστον” της αττικής παραθαλάσσιας ζώνης είναι απότοκο του αντικοινωνικού και κερδοσκοπικού μοντέλου εκμετάλλευσης των ωραιότερων (και πλέον χρυσοφόρων) σημείων της. Επίσης, η έννοια της ελεύθερης κοινωνικοποιημένης χρήσης που συμβολίζεται στην παραλία Ελληνικού, παντελώς υπονομεύεται αν της χρήσης εξαιρείται ένα μεγάλο κοινωνικό κομμάτι. Τέλος, είναι πασίδηλο ότι η ελευθερία δεν είναι στατική διαδικασία, οι πρωτοπορίες της την διεκδικούν στο όνομα της κοινωνίας και όχι του ... εαυτού τους, διαρκώς διευρύνει τα όριά της και εντάσσει ολοένα και περισσότερους, τότε και μόνο τότε είναι ισχυρή και ανθεκτική. “Οι υποδομές προσβασιμότητας δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα της απελευθέρωσης της παραλίας, η οποία πλέον πρέπει να γίνει κατανοητή από τους ανθρώπους με αναπηρία ως και δική τους υπόθεση”, τα λόγια περισυλλογής του Γ. Πόλη όταν τα έργα είχαν ολοκληρωθεί, αποκτούν σήμερα – δυό χρόνια μετά – μιά εξαιρετικά στρατηγική διάσταση.

Γιατί; Διότι για λόγους επικοινωνιακούς – πασίδηλο μιάς και τον καιρό των αγώνων το παραμικρό δεν είχαν πράξει – οι κυβερνώντες μας αποφάσισαν να “σηκώσουν” στην ατζέντα τους το θέμα της απελευθέρωσης των κατειλλημένων παράκτιων χώρων, εμφανίζοντας εαυτούς ως ύστερους απελευθερωτές. Επειδή λοιπόν η Ιστορία τους έχει προλάβει, ο μόνος τρόπος να αποδείξουν ότι τουλάχιστον στοιχειωδώς την σέβονται είναι να λάβουν σοβαρά υπόψιν τα πεπραγμένα των πρωταγωνιστών της. Ειδικότερα σε ότι αφορά το μοντέλο κοινωνικοποιημένης ( με εθελοντικές εργατοώρες και εθελοντική παροχή τεχνογνωσίας) δημιουργίας προδιαγραφών προσβασιμότητας, οφείλουν να συμπεριλάβουν στην σκέψη τους ότι αποτελεί αίτημα του ευρύτερου αναπηρικού κινήματος που αφορά το σύνολο των παραλιών της χώρας.

Με απλά λόγια, αντί των δηλώσεων μετά κάμερας και των αοριστολογιών περί αναγκαιότητας ελεύθερων παραλιών, ας εντρυφήσουν στο περιεχόμενο της ελευθερίας όπως με κόπους και αγώνες εκατοντάδων ανθρώπων δημιουργήθηκε. Ελευθερία μετά προσβάσιμου περιεχομένου λοιπόν (οι άνθρωποι που την έκαναν πράξη είναι διαθέσιμοι να προσφέρουν τις γνώσεις/εμπειρίες τους ώστε να την διαχύσουν ακόμα περισσότερο αν τούτο γίνει με όρους αλήθειας και όχι εντυπωσιασμού), η μόνη ικανή και αναγκαία συνθήκη ώστε να είναι (η ελευθερία) ισχυρή και ανθεκτική μέσα στον (πραγματικό) χρόνο. Και όχι μόνο στον τηλεοπτικό...

Ο,τιδήποτε άλλο συνιστά προσβολή. Προσπάθεια να στουμπωθεί με μεγάλα ψεύτικα λόγια η ακόρεστη πείνα του απογοητευμένου κοινού για λίγη ελπίδα και προοδευτισμό, στις πλάτες ενός ανθρώπου (του δημάρχου Ελληνικού) που δεύτερη μέσα σε λίγα χρόνια φορά υποβάλλει τις τελευταίες μέρες τον εαυτό του στην ακραία καταπόνηση μιάς αληθέστατης απεργίας πείνας.

Οι πιστοποιημένες σχολές εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας και γραφής Braille. Αναγνωρισμένες από την ομοσπονδία κωφών Ελλάδας και την εθνική ομοσπονδία τυφλών αντίστοιχα.

image

Κέντρα υπάρχουν πολλά , όμως δεν είναι όλα αρμοδίως πιστοποιημένα. Ο λόγος για τα κέντρα διδασκαλίας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και τα κέντρα πιστοποίησης και εκμάθησης της γραφής Braille. Την αρμοδιότητα πιστοποίησης στην χώρα μας έχουν η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών αντίστοιχα. Είναι προδήλως χρήσιμο οι ενδιαφερόμενοι να γνωρίζουν ποιά είναι τα αρμοδίως πιστοποιημένα κέντρα στην χώρα μας.

Tα αναγνωρισμένα κέντρα διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος είναι τα ακόλουθα :

Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος Αθήνα (τηλ. 210 5233950)

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Αθήνα (τηλ. 210 6434629)

Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αργυρούπολης (ΚΕΔΑ) Αργυρούπολη (τηλ. 210 9955670)

Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Σχοιναράκη Αθήνα (τηλ. 210 8811310) / Πειραιάς (τηλ. 210 4222111)

Ελληνικό Ινστιτούτο Ν.Γ. «Γέφυρες Επικοινωνίας» Αθήνα (τηλ. 210 3310702)

Πολυχώρος «ΚΙΒΩΤΟΣ» Αθήνα (τηλ. 210 7776213)

Κέντρο Επικοινωνίας και Τεχνολογίας Κηφισιά (τηλ. 210 8080866)

Σχολή Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας «ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ … ΝΟΗΜΑ» (ΓΛΩΜΕΝΟ) Παγκράτι (τηλ. 210 7525580)

ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Θεσσαλονίκης Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 343079)

Ένωση Κωφών Βορείου Ελλάδος Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 730332)

Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 252882)

Πολιτιστικός-Επιμορφωτικός Σύλλογος Κωφών-Βαρηκόων Ηπείρου & Ιονίων Νήσων Ελλάδας Ιωάννινα (τηλ. 26510 64156)

Μορφωτικός Σύλλογος Κωφών Σερρών Σέρρες (τηλ. 23210 51552)

Πολιτιστικός-Επιμορφωτικός Σύλλογος Κωφών & Βαρηκόων Λάρισας Λάρισα (τηλ. 2410 252242)

Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Σχοιναράκη Λάρισα (τηλ. 2410 554215)

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών Πάτρας Πάτρα (τηλ. 2610 461270)

Κέντρο Διδασκαλίας ΕΝΓ Πάτρας Πάτρα (τηλ. 2610 621008)

Σχολή Ε.Ν.Γ. Θεόδωρος Ντέλης Πάτρα (τηλ. 2610 340903)

Σωματείο Κωφών Ν. Ηρακλείου «ΚΑΝΤΙΑ» Ηράκλειο Κρήτης (τηλ. 2810 284683)

Σύλλογος Κωφών Ρεθύμνης Κρήτης «ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ» Ρέθυμνο (τηλ. 28310 28377)

Εκπολιτιστικός Σύλλογος Κωφών-Βαρηκόων Ν. Τρικάλων «Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ» Τρίκαλα (τηλ. 24310 83896)

Σε ότι αφορά τα Κέντρα πιστοποίησης και εκμάθησης της γραφής Braille που έχουν αναγνωριστεί από την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών η σχετική λίστα έχει ως εξής : 

ΚΕΝΤΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ BRAILLE

Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) Καλλιθέα (τηλ. 210 9595880)

Σχολή Τυφλών Βορείου Ελλάδος «Ο Ήλιος» Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 830095)

ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ BRAILLE

Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών Αθήνα (τηλ. 210 5229968)

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών και οι Περιφερειακές Ενώσεις του:

Αθήνα (τηλ. 210 5228333)

Ανατολικής Μακεδονίας Καβάλα (τηλ. 2510 232303, 25210 57394)

Ανατολικής Πελοποννήσου Ναύπλιο (τηλ. 27520 25490)

Δυτικής Ελλάδας Πάτρα (τηλ. 2610 224992)

Βορειοδυτικής Ελλάδας Ιωάννινα (τηλ. 26510 76272)

Κεντρικής Μακεδονίας Θεσσαλονίκη (τηλ. 2310 250111)

Κρήτης Ηράκλειο (τηλ. 2810 211511)

Νότιας Πελοποννήσου Καλαμάτα (τηλ. 27210 27907)

Δυτικής Θεσσαλίας Τρίκαλα (τηλ. 24310 32153)

Θράκης Ξάνθη (τηλ. 25410 62551)

Σωματείο Ατόμων με Αναπηρία Όρασης Νομού Μαγνησίας «Μάγνητες Τυφλοί» Βόλος (τηλ. 24210 27730)

Φάρος Τυφλών Ελλάδος Καλλιθέα (τηλ. 210 9415222)

4 Μαΐου 2010

Πρόστιμο στον ΟΤΕ για άτομα με αναπηρία

image

Πρόστιμο ύψους 105.000 ευρώ επέβαλε στον ΟΤΕ η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία διαπίστωσε πως ο οργανισμός δεν εφάρμοσε τις διατάξεις της σχετικής υπουργικής απόφασης (KYA 44867/1637/2008) για την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών στα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).

Οπως αναφέρει στο σκεπτικό της η επιτροπή, τον τελευταίο καιρό είχε γίνει αποδέκτης καταγγελιών από πολίτες, σύμφωνα με τις οποίες ο ΟΤΕ δεν παρείχε τις προβλεπόμενες εκπτώσεις στα τιμολόγιά του για τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις και την πρόσβαση των ΑμεΑ στο Διαδίκτυο.

Σχολιάζοντας το νέο πρόστιμο που του επιβλήθηκε ο ΟΤΕ κάνει λόγο για άδικη απόφαση, προσθέτοντας πως τα τελευταία 8 χρόνια διαθέτει προγράμματα ύψους δεκάδων εκατομμυρίων στα ΑμεΑ χωρίς καμία είδους συνεισφορά και χρηματοδότηση από το Δημόσιο ή από τις άλλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.

Σημειώνεται ότι το περασμένο καλοκαίρι η ΕΕΤΤ είχε διατυπώσει σύσταση στον ΟΤΕ για πιστή εφαρμογή των διατάξεων σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις και τις χρεώσεις για τα άτομα με αναπηρία.

2 Μαΐου 2010

Ελάχιστες είναι οι προσβάσιμες ιστοθέσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη Η ηλεκτρονική προσβασιμότητα αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα Αρθρογραφεί ο καθηγητής πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Κουρουπέτρογλου

image

Eπι του συνόλου των ιστοθέσεων και ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ε.Ε., μόνο ένα μικρό ποσοστό είναι προσβάσιμες στους χρήστες με αναπηρία και ευρύτερα στον πληθυσμό των ατόμων με δυσκολίες πρόσβασης. Παρά το γεγονός ότι η ηλεκτρονική προσβασιμότητα έχει τύποις αναγνωριστεί τα τελευταία χρόνια (σε πλήθος διεθνών συμβάσεων, διακηρύξεων και οδηγιών) ως θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα.

Επί του μείζονος σημασίας θέματος τα “πως” και τα “γιατί” περιεκτικά ξεδιπλώνει ο πλέον ειδικός. Πρόκειται για τον καθηγητή πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Αθηνών Γιώργο Κουρουπέτρογλου, ψυχή και ιθύνοντα νου της πρότυπης Μονάδας Προσβασιμότητας του πανεπιστημίου, που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει βήμα βήμα πράξη το προσβάσιμο εκπαιδευτικό περιβάλλον για τους φοιτητές με αναπηρία. Ακολουθεί το άρθρο του Γιώργου Κουρουπέτρογλου:

Το Διαδίκτυο και οι υπηρεσίες του έχουν σήμερα ενσωματωθεί σε μεγάλο βαθμό στην κοινωνία μας με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται όλο και πιο συχνά για να λαμβάνουμε πληροφορίες όλων των μορφών, να συμμετέχουμε στην εκπαίδευση και κατάρτιση αλλά και στη διασκέδαση, να ψάχνουμε για δουλειά αλλά και να έχουμε επιχειρήσεις ή εμπόριο, να συναλλασσόμαστε με το δημόσιο αλλά και με υπηρεσίες υγείας, ακόμη δε να επικοινωνούμε και να αναπτύσσουμε κοινωνικές σχέσεις.

Μερικές ομάδες συνανθρώπων μας όμως, όπως τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) και οι ηλικιωμένοι, πολύ συχνά δεν έχουν τη δυνατότητα να γεύονται τα αγαθά αυτά του διαδικτύου. Χρησιμοποιούμε τον όρο Ηλεκτρονική Προσβασιμότητα (e-Accessibility) όταν αναφερόμαστε στη σχεδίαση και στη διάθεση ιστοθέσεων (web sites) και υπηρεσιών του Διαδικτύου (ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα ΑμεΑ, καθώς επίσης και από άλλους (π.χ. από ηλικιωμένους) για τους οποίους τα τεχνικά χαρακτηριστικά (των ιστοθέσεων και των υπηρεσιών Διαδικτύου) μπορεί να παρουσιάζουν εμπόδια ως προς τη χρήση τους.

Τα βασικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν την ηλεκτρονική προσβασιμότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) είναι τα εξής: 15% του συνολικού πληθυσμού είναι ΑμεΑ και έχουν δυσκολίες πρόσβασης σε ιστοθέσεις και υπηρεσίες του Διαδικτύου. 16% του πληθυσμού έχει ηλικία μεγαλύτερη των 65 ετών και σε πολλές περιπτώσεις έχει μειωμένες ικανότητες πρόσβασης σε ιστοθέσεις και υπηρεσίες του Διαδικτύου. Πολύ μεγάλο ποσοστό (μεγαλύτερο από το 90% σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση) των δημόσιων ιστοθέσεων και ηλεκτρονικών υπηρεσιών δεν είναι προσβάσιμο.

Η σημαντικότητα της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας ως βασικό ανθρώπινο δικαίωμα αναγνωρίζεται από την ανάπτυξη σχετικών πολιτικών. Συγκεκριμένα, η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ (2007) αναφέρει ότι: όλα τα άτομα με αναπηρία θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, υπηρεσίες, επικοινωνίες περιλαμβανομένων και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών που διατίθενται στο κοινό. Επίσης η ηλεκτρονική προσβασιμότητα αποτελεί έναν από τους θεμέλιους λίθους της Ευρωπαϊκής στρατηγικής για την Κοινωνία της Πληροφορίας (γνωστή και ως i2010) η οποία συνοδεύτηκε από συγκεκριμένες πολιτικές δράσεις. Από αυτές, ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η Υπουργική «Δήλωση της Ρίγας» το 2006 που έθεσε τις προτεραιότητες διατυπώνοντας δέσμευση για την επίτευξη συγκεκριμένου στόχου, ότι μέχρι το 2010 όλες οι ιστοθέσεις των δημόσιων υπηρεσιών των κρατών μελών θα πρέπει να είναι προσβάσιμες από ΑμεΑ σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες τυποποίησης της Κοινοπραξίας του Παγκόσμιου Ιστού.

Κατά τη γνώμη μου, τρεις είναι οι κύριοι, και μάλιστα αλληλοεξαρτώμενοι, λόγοι που δεν έχουν επιτρέψει μέχρι σήμερα να έχουμε στην Ε.Ε. μεγάλο ποσοστό από προσβάσιμες ιστοθέσεις και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, παρόλο που αναγνωρίζουμε ότι αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα:

• Το κόστος: Οι μελέτες έχουν δείξει ότι για να καταστεί μια υπάρχουσα ιστοθέση προσβάσιμη μπορεί να χρειάζεται ως και 30% πρόσθετες δαπάνες του αρχικού κόστους της. Εάν όμως η προσβασιμότητα περιληφθεί ως παράμετρος στον αρχικό σχεδιασμό, δηλαδή πριν την υλοποίησή της, τότε το πρόσθετο κόστος είναι περίπου 2%. Είναι εντυπωσιακό επίσης και το εξής αποτέλεσμα μελέτης-σεναρίου: έστω ότι πραγματοποιήθηκαν 30% πρόσθετες δαπάνες για να γίνουν οι δημόσιες ιστοθέσεις προσβάσιμες, και έστω ότι μόνο το 10% των ΑμεΑ και των ηλικιωμένων θα χρησιμοποιήσει αυτές τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, και μάλιστα, μόνο δύο φορές το χρόνο, τότε, η ανάλυση κόστους/οφέλους δείχνει ότι, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, θα προκύψει κέρδος 250.000€ (στην περίπτωση που το 40% των ΑμεΑ και των ηλικιωμένων θα χρησιμοποιήσει τις ίδιες υπηρεσίες, αλλά τρεις φορές το χρόνο, τότε θα προκύψει κέρδος 3.372.000€).

• Η τεχνολογική άγνοια: αν ρωτήσετε πτυχιούχους Πληροφορικής ή γενικότερα τεχνικούς ανάπτυξης ιστοσελίδων, θα διαπιστώσετε ότι δεν γνωρίζουν πως θα τις σχεδιάσουν και θα τις αναπτύξουν ώστε να είναι προσβάσιμες. Μεγάλο μερίδιο της ευθύνης αυτής έχουν και τα Πανεπιστήμια καθόσον δεν περιλαμβάνουν στα προγράμματα σπουδών θέματα ηλεκτρονικής προσβασιμότητας.

• Η μη εφαρμογή των πολιτικών: Παρά την ύπαρξη γενικών πολιτικών για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα, αυτές αναφέρονται κυρίως στις δημόσιες ιστοθέσεις και υπηρεσίες και τα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Ε. δεν διαθέτουν σχετικές ισχυρές νομοθετικές ρυθμίσεις, για παράδειγμα ανάλογες των Η.Π.Α. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αφενός μεν οι τεχνικές προδιαγραφές της ανάπτυξης ιστοθέσεων πολλές φορές να μην περιλαμβάνουν όρους προσβασιμότητας, και αφετέρου, να μη δίνεται το δικαίωμα στους ενδιαφερόμενους ΑμεΑ να ασκήσουν τα δικαιώματά τους δικαστικά.

ΕΡΤ LIVE